Απολαύστε τα!
Παρά τα τελευταία «τερτίπια» του καιρού που όλο μας τα αλλάζει, με τις τελευταίες βροχές, αναμφίβολα ο καιρός είναι για ανοικτά οχήματα. Έχουμε επιλέξει προσεκτικά οχήματα από κάθε κατηγορία και για όλα τα γούστα, αφού στην παρουσίαση μας περιλαμβάνεται από το μίνι Mini Cabrio που θα βολέψει τόσο στην πόλη, όσο και εκτός αυτής με την εκπληκτική οδική συμπεριφορά του, έως την κορυφαία Mercedes E-Class Cabriolet που με τον κινητήρα των 1,8 λίτρων αποδίδει 184 ίππους.
Ενδιάμεσα παρεμβάλλονται το μικρό Peugeot 207 με τη μεταλλική του οροφή, αλλά και μικρομεσαίες κατασκευές όπως το Renault Megane CC επίσης με μεταλλική οροφή, και η κορυφαία στην κατηγορία premium, BMW 1 Cabriolet.
BMW 1 Cabrio
Η BMW Σειρά 1 Cabrio εισήγαγε πριν από περίπου 3 χρόνια τη γερμανική εταιρεία στην κατηγορία των μικρομεσαίων κάμπριο και δη των πολυτελών, αποτελώντας το 4ο μέλος στη γκάμα των εκδόσεων του αυτοκινήτου. Σήμερα, η BMW αποφασίζει να ανανεώσει το μικρότερο ανοικτό της μοντέλο επεμβαίνοντας κυρίως στη σχεδίαση ορισμένων τμημάτων του αμαξώματός του. Οι ουσιαστικές διαφορές λοιπόν σε σχέση με πριν εστιάζονται στο εμπρόσθιο τμήμα, εκεί όπου βρίσκουμε ένα νέο προφυλακτήρα με πιο μοντέρνες και λιγότερο κάθετες γραμμές, αλλά και ραφιναρισμένα φωτιστικά, με περισσότερο κρύσταλλο. Στο πίσω τμήμα, τα φωτιστικά έρχονται επίσης ελαφρώς αλλαγμένα και περιλαμβάνουν πλέον λαμπτήρες LED. Οι αλλαγές αυτές έχουν ελαφρώς εκμοντερνίσει την εμφάνιση της Σειρά 1 Cabrio, επιτείνοντας ελαφρώς και το δυναμισμό της σχεδίασης, κυρίως μπροστά. Επιπλέον αυτού, σύμφωνα με τη BMW έχουν βελτιώσει ελαφρώς και την αεροδυναμική του αυτοκινήτου.
Τις μικρότερες δυνατές αλλαγές έχει δεχτεί στο εσωτερικό η ανανεωμένη Σειρά 1 Cabrio, αφού συναντούμε μόνο νέες επενδύσεις, δερμάτινο τιμόνι με νέα χειριστήρια αλλαγών σχέσεων και πιο ευκρινή ένδειξη της απενεργοποίησης του DSC (Σύστημα Ελέγχου της Ευστάθειας) στον πίνακα οργάνων. Συνολικά, το εσωτερικό παραμένει πολύ ποιοτικό και επιπλέον, αρκετά πολυτελές στις εκδόσεις με το δερμάτινο σαλόνι. Στον τομέα όπου θα γίνουν παραχωρήσεις είναι στους διαθέσιμους χώρους, όχι για τους μπροστινούς επιβάτες, αλλά για τους πίσω, οι οποίοι μάλιστα λόγω των φαρδιών πλαϊνών επενδύσεων, κάθονται λοξά. Για τις αποσκευές, ο αντίστοιχος χώρος έχει χωρητικότητα από 260 λτ. έως 305 λτ. (οροφή ανοικτή-κλειστή). Το άνοιγμα και κλείσιμό της οροφής γίνεται ηλεκτρικά, με το πάτημα των αντίστοιχων διακοπτών και διαρκεί 22 δλ.
Κινητήρας
Ο βασικός κινητήρας για την ανοικτή σειρά 1 είναι αυτός των 2,0 λίτρων και 143 ίππων. Αυτός επιταχύνει τη BMW από στάση στα πρώτα 100 χ.α.ω. σε 9,3 δλ. ενώ η τελική ταχύτητα είναι τα 210 χ.α.ω. Η μέση κατανάλωση ανέρχετια σε 6,3 λίτρα/100 χιλιόμετρα, ενώ οι εκπομπές ρύπων CO2 είναι τα 149 γρ./χιλιόμετρο.
Στο δρόμο
Το συμπαγές πλαίσιο και η σχετικά σφιχτή ανάρτηση πάντως, εξασφαλίζουν υψηλή σταθερότητα ανεξαρτήτου διαδρομής, ενώ κορυφαία για την κατηγορία είναι η αίσθηση από το τιμόνι και το πεντάλ των φρένων.
Mercedes E-Class Cabrio
Η εκλεπτυσμένη εμφάνιση της νέας τετραθέσιας ανοιχτής Mercedes έχει πολλά κοινά στοιχεία -λογικό άλλωστε!- με την κουπέ εκδοχή στην οποία και βασίζεται. Τα ξεχωριστά ρομβοειδή φώτα με τα φώτα ημέρας μπροστά, η γραμμή του αμαξώματος που ανασηκώνεται στο πλάι και τα "κοφτά" πίσω φτερά, όπως και τα φώτα με λάμπες LED στο πίσω μέρος, αποτελούν χαρακτηριστικά στοιχεία που τονίζουν την αθλητική, αλλά και αεροδυναμική εικόνα -αεροδυναμικός συντελεστής Cd 0,28 (0,24 στην κουπέ) και Cd 0,32 με ανοιχτή την οροφή!
Η υφασμάτινη οροφή είναι εξαιρετικής ποιότητας (3 στρώματα και 235 χλστ. πάχους) και διακρίνεται για την τέλεια συναρμογή της στο πλαίσιο, αλλά και την ηχομόνωση που παρέχει. H διαδικασία αναδίπλωσής της γίνεται πλήρως ηλεκτρικά και διαρκεί 20 δλ., ενώ μπορεί να πραγματοποιηθεί ακόμα και εν κινήσει με ταχύτητα έως 40 χλμ./ώρα.
Το εσωτερικό δε διαφέρει σε τίποτα από την αντίστοιχη κουπέ έκδοση, με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε κορυφαία στάνταρ ποιότητας, συναρμολόγησης και φινιρίσματος. Η πολυτέλεια συμπληρώνει το εξαιρετικό περιβάλλον εργασίας του οδηγού και των επιβατών της γενικότερα. Κάποιες σπορ πινελιές, όπως το τιμόνι και οι λεπτομέρειες αλουμινίου, συμπληρώνουν ιδανικά την εικόνα. Η εργονομία δεν προβληματίζει, με εξαίρεση το κλασικό ποδοχειρόφρενο της γερμανικής φίρμας.
O χώρος αποσκευών έχει όγκο 390 λίτρων με την οροφή κλειστή και διαθέτει αρκετό βάθος. Με το άνοιγμα της οροφής όμως, ο όγκος μειώνεται στα 300 λίτρα.
Κινητήρας
Με τον κινητήρα των 1,8 λίτρων και 184 ίππων της έκδοσης 200 CGI BlueEfficiency η ανοικτή Mercedes επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 χ.α.ω. σε 8,8 δλ. ενώ η τελική ταχύτητα είναι τα 236 χ.α.ω. Η μέση τιμή κατανάλωσης ανέρχεται σε 7,4 λίτρα/100 χιλιόμετρα, ενώ οι εκπομπές ρύπων CO2 είναι τα 172 γρ./χλμ.
Στο δρόμο
Aπό τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι είναι προφανές πως τα σχεδόν 180 κιλά ενισχύσεων στο πλαίσιο, που στρατολογήθηκαν για να καλυφθεί το… κενό που αφήνει η αφαίρεση της μεταλλικής οροφής, έχουν πιάσει τόπο. Η Ε Cabriolet χαρακτηρίζεται λοιπόν από το εξαιρετικά στιβαρό πλαίσιο, που ελάχιστα διαφέρει από αυτό της κουπέ σε θέμα ακαμψίας. Και αυτό είναι μόνο το πρώτο από τα θετικά στοιχεία του οδηγικού προφίλ της πανέμορφης Mercedes. Στη συνέχεια έρχεται η ρύθμιση της ανάρτησης, που για άλλη μια φορά σε μοντέρνο αυτοκίνητο της εταιρείας ισορροπεί ιδανικά μεταξύ άνεσης και ευχάριστης οδικής συμπεριφοράς, που τονίζεται με ιδιαίτερη ευελιξία στις στροφές.
Mini One Cabrio
Το Mini έχει κερδίσει μεγάλο και «φανατικό» κοινό, προτάσσοντας πολύ σημαντικά πλεονεκτήματα όπως ελκυστική σχεδίαση, πολύ καλή ποιότητα υλικών και απολαυστικό οδηγικό χαρακτήρα. Το μικρό μοντέλο της θυγατρικής της BMW ανανεώθηκε πρόσφατα, αποκτώντας πολύ διακριτικές σχεδιαστικές αλλαγές αλλά κυρίως υιοθετώντας νέα γκάμα κινητήρων 1,6 λίτρων. Μπαίνοντας στην καμπίνα του Mini, παρατηρείς ένα συνδυασμό ρετρό και σύγχρονων στοιχείων, που κάνουν το αυτοκίνητο να ξεχωρίζει αλλά και να εντυπωσιάζει.
Από πλευράς ποιότητας, η κατάσταση παραμένει στα γνωστά υψηλά επίπεδα, αφού ταμπλό και πόρτες αποτελούνται από μαλακά πλαστικά με πολύ καλή υφή. Στον τομέα των χώρων, οι πίσω επιβάτες έχουν περιορισμένο αέρα για τα πόδια και μόνο με τραβηγμένα εμπρός τα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού, ίσως καθίσουν με κάποια σχετική άνεση. Τέλος, ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 170 λτ., ενώ όταν ανοίξει η οροφή, περιορίζεται στα 125 λτ.
Κινητήρας
Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας των 1,6 λίτρων στη βασική του έκδοση (One) αποδίδει 98 ίππους. Με αυτή την ιπποδύναμη το Mini επιταχύνει από στάση στα 100 χ.α.ω. σε 11,3 δλ. ενώ η τελική του ταχύτητα είναι τα 181 χ.α.ω. Η μέση κατανάλωση του ανέρχεται σε 5,7 λίτρα/100 χιλιόμετρα και οι εκπομπές ρύπων σε 133 γρ./χιλιόμετρο.
Στο δρόμο
Σε ένα κάμπριο αυτοκίνητο με υφασμάτινη οροφή, το πρώτο ερώτημα που σου έρχεται στο μυαλό, είναι κατά πόσο το πλαίσιό του είναι στιβαρό και άκαμπτο. Στον τομέα λοιπόν αυτό, το Mini σου δίνει την αίσθηση ότι βρίσκεσαι μέσα σε κλειστό αυτοκίνητο, αφού απουσιάζουν πλήρως οι τριγμοί, ενώ οι στρεβλώσεις του είναι περιορισμένες. Στο δρόμο με κλειστές στροφές, η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης και το άμεσο τιμόνι είναι σύμμαχοι του οδηγού, που θέλει να κινηθεί σε σβέλτους ρυθμούς. Όμως, σε εγκάρσιες ανωμαλίες πάνω στη στροφή, η ανάρτηση αντιδρά ελαφρώς απότομα, χωρίς όμως να προβληματίζει. Στον αυτοκινητόδρομο το αυτοκίνητο παραμένει "βράχος" ακόμα και με ταχύτητες κοντά στην τελική, προσφέροντας αίσθηση ασφάλειας στον οδηγό και στους επιβάτες.
Peugeot 207 CC
Εμφανισιακά το Peugeot 207 CC δανείζεται το έντονα σφηνοειδές και μυώδες σχήμα των κλειστών εκδόσεων, καθώς και τα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω προέρχονται αυτούσια από τις κλειστές εκδόσεις του μοντέλου. Διαφορές συναντάμε στο πλαϊνό και -σε μεγάλο βαθμό- στο πίσω μέρος και αυτό, λόγω της αναδιπλούμενης μεταλλικής οροφής. Εκείνη ορίζει πιο έντονη κλίση του εμπρός παρμπρίζ και γενικά καμπύλο σχήμα αυτής, μέχρι την ένωσή της με το πίσω μέρος.
Ποιοτικό και ευχάριστο το εσωτερικό του νέου 207 CC, που μετά την τελευταία ανανέωση του μοντέλου, απέκτησε νέες επενδύσεις, νέα χειριστήρια για το σύστημα κλιματισμού και, το κυριότερο ίσως, ένδειξη για την αλλαγή σχέσης, που εμφανίζεται στην ψηφιακή οθόνη πληροφοριών στο κέντρο του πίνακα οργάνων. Οι χώροι είναι άνετοι για 2 άτομα μπροστά και πρακτικά μη υπολογίσιμοι για 2 ενήλικες πίσω. Ο χώρος αποσκευών από τα 370 λτ. περιορίζεται στα 187, όταν ο οδηγός ανοίξει την οροφή. Η διαδικασία αναδίπλωσης της οροφής διαρκεί 25 δλ. και μπορεί να γίνει ακόμα και εν κινήσει, με ταχύτητα έως 10 χλμ./ώρα.
Κινητήρας
Με τον κινητήρα των 1,6 λίτρων το 207 CC αποδίδει 120 ίππους. Τα 0-100 χ.α.ω. έρχονται σε 10,7 δλ. ενώ η τελική ταχύτητα είναι τα 192 χ.α.ω. Η μέση κατανάλωση ανέρχεται σε 6,4 λίτρα/100 χιλιόμετρα, και οι εκπομπές ρύπων σε 149 γρ./χιλιόμετρο.
Στο δρόμο
Το 207 CC διατηρεί τα πολύ καλά χαρακτηριστικά του στο δρόμο, πράγμα λογικό, αφού δεν έχει αλλαγές σε ζωτικά σημεία. Με ανοιχτή την οροφή παρατηρούνται κάποιες στρεβλώσεις, όταν όμως το 207 CC κάνει χρήση του κρυφού άσου που λέγεται "μεταλλική αναδιπλούμενη οροφή" και μετατρέπεται σε χάτσμπακ, η ακαμψία θυμίζει το κανονικό 207. Μόνο στο όριο εμφανίζονται κάποιες τάσεις υποστροφής, χωρίς άσκοπες κινήσεις του αμαξώματος και εμφανείς κλίσεις. Το καλό είναι πως η άνεση δεν έχει θυσιαστεί. Το ακριβές και με καλή αίσθηση τιμόνι, τα καλά φρένα και η σπορτίφ θέση οδήγησης εμπνέουν για οδήγηση, όχι όμως και οι μεγάλες διαδρομές του επιλογέα ταχυτήτων και η ράθυμη απόκριση στο γκάζι, ελέω ρυθμίσεων κινητήρα για προδιαγραφές Euro5 και βάρους αυτοκινήτου (1.372 κιλά).
Renault Megane CC
Παρά την προσθήκη του πίσω όγκου το Megane δεν έχει χάσει στο ελάχιστο την κομψότητα της τρίτης γενιάς του. Το εμπρόσθιο τμήμα είναι γνώριμο από τις Hatch και Coupe εκδόσεις με το νεύρο στο καπό, αλλά και τα προς τα πίσω "τραβηγμένα" φώτα να χαρίζουν δυναμισμό. Ο τρίτος όγκος συνδέεται αρμονικά με το υπόλοιπο αμάξωμα, ενώ τα μεγάλα φώτα, τα οποία καταλαμβάνουν και ένα τμήμα της πόρτας του χώρου αποσκευών, προσφέρουν μία ξεχωριστή εικόνα, λόγω της τεχνολογίας LED.
Όπως και να έχει, το Megane CC έχει την ικανότητα να τραβάει τα βλέμματα με τη μοντέρνα σχεδίασή του, είτε ανοιχτό είτε κλειστό.
Στο εσωτερικό τις εντυπώσεις κερδίζει η απλή αλλά μεστή σχεδίαση και φυσικά ο πίνακας οργάνων με το ψηφιακό ταχύμετρο στο κέντρο, το οποίο περικλείει ένας χρωμιωμένος δακτύλιος. Η ποιότητα κατασκευής βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα, μιας και το μεγαλύτερο τμήμα του ταμπλό αποτελείται από αφρώδη υλικά με καλή συναρμογή. Η ίδια κατάσταση με το μαλακό πλαστικό επικρατεί και στο εσωτερικό των θυρών, κάτι που κρίνεται απόλυτα θετικό. Εργονομικά θέματα δεν υπάρχουν, η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, ενώ για την προστασία από τον αέρα υπάρχει ένας μικρός ανεμοφράκτης ανάμεσα στα πίσω καθίσματα. Αρκετά μεγάλος είναι και ο χώρος αποσκευών, αλλά από τα 417 λίτρα, μειώνεται στα 211 λίτρα όταν αναδιπλωθεί η γυάλινη οροφή. H διαδικασία ανοίγματος της οροφής διαρκεί 21 δλ.
Κινητήρας
Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 1,4 λίτρων αποδίδει 130 ίππους. Η ιπποδύναμη αυτή είναι ικανή να επιταχύνει το ανοικτό Megane από στάση έως τα 100 χ.α.ω. σε 10,7 δλ. με την τελική ταχύτητα να σταματά στα 200 χ.α.ω. Η μέση τιμή κατανάλωσης ανέρχεται σε 7,3 λίτρα/100 χιλιόμετρα και οι εκπομπές ρύπων CO2 σε 169 γρ./χιλιόμετρο.
Στο δρόμο
Έμφαση στην άνεση έχει δώσει το Megane CC, που δείχνει να προτιμά το cruising στην παραλιακή, παρά τη μάχη με το τέρας της πρόσφυσης στις στροφές. Πάντως, ακόμα και με υψηλές ταχύτητες, παρουσιάζει υψηλή σταθερότητα και στιβαρότητα, ενώ δεν επηρεάζεται από πλευρικούς ανέμους. Σε κανονικούς ρυθμούς το CC δεν προβληματίζει στις στροφές, ωστόσο σε πιο γρήγορο τέμπο το αυξημένο βάρος επηρεάζει τη συμπεριφορά μέχρι να αναλάβει το στάνταρ ESP. Το τιμόνι είναι άμεσο, αλλά η πληροφόρηση που μεταφέρει είναι "τεχνητή", όπως ισχύει γενικότερα για την οδηγική αίσθηση. Με ανοιχτή την οροφή, στο τιμόνι φτάνουν κάποια σημάδια στρεβλώσεων σε μεγάλες ανωμαλίες του οδοστρώματος, αλλά δεν εντοπίζονται τριγμοί από το εσωτερικό. Σε καλά επίπεδα βρίσκεται και η αεροδυναμική του μοντέλου, μιας και με ταχύτητες κοντά στα 130 χλμ./ώρα μικρές είναι οι ποσότητες αέρα που εισέρχονται στην καμπίνα, κάτι που ενισχύει την άνεση των επιβατών. Όσο για τα φρένα, διαπιστώσαμε πως στέκονται πάντα στο ύψος των περιστάσεων, παρά το αυξημένο βάρος.
Όπως και να έχει, το Megane CC έχει την ικανότητα να τραβάει τα βλέμματα με τη μοντέρνα σχεδίασή του, είτε ανοιχτό είτε κλειστό.
Στο εσωτερικό τις εντυπώσεις κερδίζει η απλή αλλά μεστή σχεδίαση και φυσικά ο πίνακας οργάνων με το ψηφιακό ταχύμετρο στο κέντρο, το οποίο περικλείει ένας χρωμιωμένος δακτύλιος. Η ποιότητα κατασκευής βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα, μιας και το μεγαλύτερο τμήμα του ταμπλό αποτελείται από αφρώδη υλικά με καλή συναρμογή. Η ίδια κατάσταση με το μαλακό πλαστικό επικρατεί και στο εσωτερικό των θυρών, κάτι που κρίνεται απόλυτα θετικό. Εργονομικά θέματα δεν υπάρχουν, η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, ενώ για την προστασία από τον αέρα υπάρχει ένας μικρός ανεμοφράκτης ανάμεσα στα πίσω καθίσματα. Αρκετά μεγάλος είναι και ο χώρος αποσκευών, αλλά από τα 417 λίτρα, μειώνεται στα 211 λίτρα όταν αναδιπλωθεί η γυάλινη οροφή. H διαδικασία ανοίγματος της οροφής διαρκεί 21 δλ.
Κινητήρας
Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 1,4 λίτρων αποδίδει 130 ίππους. Η ιπποδύναμη αυτή είναι ικανή να επιταχύνει το ανοικτό Megane από στάση έως τα 100 χ.α.ω. σε 10,7 δλ. με την τελική ταχύτητα να σταματά στα 200 χ.α.ω. Η μέση τιμή κατανάλωσης ανέρχεται σε 7,3 λίτρα/100 χιλιόμετρα και οι εκπομπές ρύπων CO2 σε 169 γρ./χιλιόμετρο.
Στο δρόμο
Έμφαση στην άνεση έχει δώσει το Megane CC, που δείχνει να προτιμά το cruising στην παραλιακή, παρά τη μάχη με το τέρας της πρόσφυσης στις στροφές. Πάντως, ακόμα και με υψηλές ταχύτητες, παρουσιάζει υψηλή σταθερότητα και στιβαρότητα, ενώ δεν επηρεάζεται από πλευρικούς ανέμους. Σε κανονικούς ρυθμούς το CC δεν προβληματίζει στις στροφές, ωστόσο σε πιο γρήγορο τέμπο το αυξημένο βάρος επηρεάζει τη συμπεριφορά μέχρι να αναλάβει το στάνταρ ESP. Το τιμόνι είναι άμεσο, αλλά η πληροφόρηση που μεταφέρει είναι "τεχνητή", όπως ισχύει γενικότερα για την οδηγική αίσθηση. Με ανοιχτή την οροφή, στο τιμόνι φτάνουν κάποια σημάδια στρεβλώσεων σε μεγάλες ανωμαλίες του οδοστρώματος, αλλά δεν εντοπίζονται τριγμοί από το εσωτερικό. Σε καλά επίπεδα βρίσκεται και η αεροδυναμική του μοντέλου, μιας και με ταχύτητες κοντά στα 130 χλμ./ώρα μικρές είναι οι ποσότητες αέρα που εισέρχονται στην καμπίνα, κάτι που ενισχύει την άνεση των επιβατών. Όσο για τα φρένα, διαπιστώσαμε πως στέκονται πάντα στο ύψος των περιστάσεων, παρά το αυξημένο βάρος.
Πηγή : http://www.newsbeast.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου