Τα τέσσερα πιο «ελκυστικά» μοντέλα της αγοράς
Τελικά τα δικίνητα SUV μπορούν με άνεση να ικανοποιήσουν τόσο τις αυξημένες μεταφορικές ανάγκες μιας οικογένειας, όσο και τις εκτός δρόμου ανησυχίες, εντός φυσικά λογικών πλαισίων. Στη συγκεκριμένη παρουσίαση φιλοξενούμε τέσσερις από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις.
Mini Countryman
Mini Countryman
Στο πλαίσιο της επέκτασης της γκάμας της, η Mini λάνσαρε στην αγορά το νέο Countryman. Πρόκειται για το πρώτο 5θέσιο μοντέλο της μάρκας, μέσω του οποίου η εταιρεία επιχειρεί να κρατήσει στους κόλπους της τους πελάτες εκείνους για τους οποίους το κλασικό Mini ήταν πλέον μικρό, ενώ παράλληλα θα προσελκύσει και νέους, μεγαλύτερους από ό,τι συνήθως αγοραστές.
Το δικίνητο Countryman στο δρόμο είναι τόσο ευχάριστο όσο και τα υπόλοιπα Mini, με τον οδηγό να γίνεται και πάλι αποδέκτης οδηγικής απόλαυσης σε ένα στροφιλίκι, μέσω του κορυφαίου σε αίσθηση και πολύ γρήγορου τιμονιού (με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση), αλλά και του ανάλογου επιλογέα. Η διαφορά έρχεται από την υψηλά τοποθετημένη θέση οδήγησης και κυρίως από τις μεγαλύτερες διαδρομές των αναρτήσεων (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, πολλαπλών συνδέσμων πίσω), που ευνοούν τις κλίσεις στις στροφές, χωρίς όμως αυτό να μεταφράζεται σε άτσαλη συμπεριφορά.
Tο αυτοκίνητο στο χώμα έδειξε αρκετά ικανό, αν και κυρίως η μικρή ελάχιστη απόσταση από το έδαφος (149 χλστ.) δεν επιτρέπει περαιτέρω εξερευνήσεις. Διατίθεται με κινητήρα 1,6 λίτρων με 98 ή 122 ίππους και 1,6 υπερτροφοδοτούμενο (Cooper S) με 184 ίππους ενώ οι τιμές ξεκινούν από τα 22.950 ευρώ. Με τον βασικό κινητήρα των 98 ίππων, η μέση τιμή κατανάλωσης είναι τα 6,1 λίτρα/100 χιλιόμετρα με τις εκπομπές ρύπων CO2 στα: 139 γρ./χιλιόμετρο. Τέλος, τα 0-100 χ.α.ω. έρχονται σε 11,9 δλ. ενώ η τελική ταχύτητα είναι τα 173 χ.α.ω.
Mitsubishi ASX
H εμφάνιση του ASX εντυπωσιάζει, αφού το μοντέλο μοιράζεται το βασικό σχεδιαστικό θέμα του Concept-cX παρουσιάζοντας το ανάλογο ενδιαφέρον. Ειδικά στο εμπρός μέρος επωφελείται από τη μάσκα τύπου "Jet Fighter" που αποτελεί πλέον σήμα κατατεθέν για όλα σχεδόν τα αυτοκίνητα της εταιρείας. Από την άλλη το ASX δε θυμίζει σε τίποτα τα σκληροτράχηλα 4Χ4 της φίρμας και έχει μια έντονη "επιβατική" παρουσία. Χαρακτηριστικό είναι και το εμπρός ανάγλυφο καπό ανάγλυφο καπό με διπλό εξόγκωμα.
Σε επίπεδο ποιότητας, τα πράγματα είναι ιδιαίτερα προσεγμένα, με πολύ καλή συναρμογή και ανάλογο φινίρισμα. Είναι το πρώτο Mitsubishi, που στο ταμπλό θα βρούμε μαλακό πλαστικό, που ενισχύει την αίσθηση ανώτερης απτής ποιότητας. Θετικά κρίνεται η ύπαρξη πολλών θέσεων για μικροαντικείμενα ενώ εκμεταλλευόμενο το μεταξόνιο των 2.670 χλστ. και το χαμηλό τούνελ μετάδοσης, το ASX προσφέρει ευρυχωρία για τους πίσω, που έχουν κάθισμα με ρυθμιζόμενη πλάτη. Τα 442 λτ. στο χώρο αποσκευών (έως 1.219 λίτρα)είναι μια αξιόλογη τιμή, ενώ κάτω από το δάπεδο υπάρχει αποθηκευτικός χώρος 30 λτ. για μικροαντικείμενα.
Το πρώτο πράγμα που κάνει εντύπωση οδηγώντας το νέο ASX είναι ο φιλικός και πολιτισμένος χαρακτήρας του. Το ηλεκτρικό τιμόνι έχει μεστή αίσθηση και μεγάλη ακρίβεια, ενώ θετικός κρίνεται και ο επιλογέας του 6τάχυτου κιβωτίου. Πολύ καλή και η θέση οδήγησης με μόνη μας ένσταση στην πλάτη του καθίσματος που δεν είναι ανατομική και μας ενόχλησε κάπως στο μεγάλο ταξίδι. Από εκεί και πέρα, τα πάντα στην καμπίνα είναι ευχάριστα. Κατά τα άλλα, τα πάντα είναι γερά δεμένα μεταξύ τους, κανένας τριγμός, κανένας θόρυβος. To βενζινοκίνητο ASX με την κίνηση εμπρός, διατίθεται με κινητήρα 1,6 λίτρων και 117 ίππων, ενώ η τιμή του ξεκινά από τα 20.790 ευρώ. Η μέση τιμή κατανάλωσης είναι τα 5,9 λίτρα/100 χιλιόμετρα με τις εκπομπές ρύπων CO2 στα: 135 γρ./χιλιόμετρο. Τέλος, τα 0-100 χ.α.ω. έρχονται σε 11,4 δλ. ενώ η τελική ταχύτητα είναι τα 183 χ.α.ω.
Skoda Yeti
Η σχεδίαση του Yeti είναι μοντέρνα και ελκυστική, παραπέμποντας σε SUV λόγω του ψηλού και με αυξημένη απόσταση από το έδαφος αμαξώματός του. Ωστόσο, το μοντέλο με τον 1,2 TSI κινητήρα παράγεται μόνο με κίνηση στους εμπρός τροχούς και όχι με 4κίνηση, όπως συμβαίνει στην έκδοση με το μηχανικό σύνολο 1,8 TSI των 160 ίππων. Παράλληλα, οι δύο αυτές εκδόσεις εξωτερικά είναι ολόιδιες τόσο σε διαστάσεις όσο και σε εμφάνιση, με τη μόνη διαφορά να εντοπίζεται στην ύπαρξη του λογότυπου TSI 4x4 στην πόρτα του χώρου αποσκευών (στο Yeti 1,8 TSI 4x4).
Μεταξύ των θετικών γνωρισμάτων του Yeti είναι και τρόπος που "πατάει" στο δρόμο, όπου συνδυάζει με επιτυχία την άνεση με τη σταθερότητα. Έτσι, στις ευθείες και σε ταχύτητες κοντά στην τελική του δεν εμπνέει καμία απολύτως ανησυχία στον οδηγό του, ο οποίος παράλληλα είναι σε θέση να εκμεταλλευτεί πλήρως τα αποθέματα ισχύος του κινητήρα στις στροφές. Σε αυτή την περίπτωση, το Yeti χαρακτηρίζεται για την ουδετερότητά του, αφού τα υποστροφικά ή υπερστροφικά φαινόμενα είναι σχεδόν ανύπαρκτα ενώ το στάνταρ ηλεκτρονικό σύστημα περιορισμού ολίσθησης των κινητήριων τροχών (TCS) ανεβάζει ακόμα πιο ψηλά τα επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας.
Επιπλέον, η πληροφόρηση και η αμεσότητα που προσφέρει το τιμόνι με την ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση είναι καλές ενώ τα φρένα ακινητοποιούν έγκαιρα το αμάξωμα. Ο κινητήρας των 1,2 λίτρων κατασκευάζεται από τη Skoda στην Τσεχία και τοποθετείται επίσης στα VW Polo, Golf και Audi A3. Αποδίδει 105 ίππους ενώ η τιμή του μοντέλου ξεκινά από τα 18.090 ευρώ. Η μέση τιμή κατανάλωσης είναι τα 6,4 λίτρα/100 χιλιόμετρα με τις εκπομπές ρύπων CO2 στα: 149 γρ./χιλιόμετρο. Τέλος, τα 0-100 χ.α.ω. έρχονται σε 11,8 δλ. ενώ η τελική ταχύτητα είναι τα 175 χ.α.ω.
Suzuki SX4
Έχοντας ως βασικά χαρακτηριστικά του τον πολυδιάστατο χαρακτήρα του, το μικρομεσαίο SX4 δέχτηκε τις απαραίτητες επεμβάσεις στο εσωτερικό και στο εξωτερικό του (τον Οκτώβριο του 2009), καθώς επίσης και στον κινητήρα και στο αμάξωμά του. Πιο αναλυτικά, εσωτερικά υπάρχουν: επανασχεδιασμένος προφυλακτήρας και μάσκα, ζάντες αλουμινίου διαφορετικής αισθητικής, διαφορετικά πλαϊνά προστατευτικά αμαξώματος, αλλά και δισκόφρενα στον πίσω άξονα.
Στο εσωτερικό του ανανεωμένου SX4 οι μεγαλύτερες αλλαγές εντοπίζονται στον νέο πίνακα οργάνων, που δε φέρει καμία σχεδόν ομοιότητα με εκείνον του προηγούμενου μοντέλου. Πλέον, ο υπολογιστής ταξιδίου έχει «μεταφερθεί» στο κέντρο του πίνακα οργάνων, ενώ στο επάνω μέρος του ταμπλό (εκεί, δηλαδή, που στο προηγούμενο μοντέλο βρισκόταν η οθόνη του υπολογιστή ταξιδίου) έχει τοποθετηθεί ένα μεγάλο ηχείο. Στην κεντρική κονσόλα παραμένουν οι επενδύσεις αλουμινίου, με τη διαφορά ότι τα χειριστήρια του κλιματισμού και η οθόνη του έχουν ανασχεδιαστεί.
Στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, κατά την κίνηση στον αυτοκινητόδρομο, ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες, το αυτοκίνητο κινείται με σταθερότητα (με κάποιους αεροδυναμικούς θορύβους να κάνουν την εμφάνισή τους), ενώ και σε πιο απαιτητικά κομμάτια με κλειστές στροφές, οι κλίσεις είναι περιορισμένες. Στα εκτός δρόμου τμήματα, το ιαπωνικό crossover δεν δείχνει να δυσανασχετεί, ακόμη και με τα ασφάλτινα ελαστικά. Από πλευράς μηχανικού συνόλου, ο κινητήρας των 1,6 λίτρων αποδίδει 120 ίππους, ενώ η τιμή ξεκινά από τα 15.720 ευρώ. Η μέση τιμή κατανάλωσης είναι τα 6,2 λίτρα/100 χιλιόμετρα με τις εκπομπές ρύπων CO2 στα: 143 γρ./χιλιόμετρο. Τέλος, τα 0-100 χ.α.ω. έρχονται σε 10,7 δλ. ενώ η τελική ταχύτητα είναι τα 185 χ.α.ω.
Πηγή : http://www.newsbeast.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου