Σελίδες

Τρίτη 2 Αυγούστου 2011

Πλαίσιο υψηλών επιδόσεων στο Astra GTC.


Με προηγμένες τεχνολογίες προσφέρει μια σπορ αίσθηση στον οδηγό

Το μικρομεσαίο coupé της Opel δημιούργησε αίσθηση στην αγορά μόλις ξεκίνησαν οι παραγγελίες του τον Ιούνιο. Με ένα εντυπωσιακό στυλ που υπογράφει ο Mark Adams, Αντιπρόεδρος Σχεδίασης της Opel, το GTC έχει βάλει στόχο να κατακτήσει τις καρδιές των πελατών.



Αντίθετα με τις περισσότερες τρίθυρες εκδόσεις των μικρομεσαίων hatchback της αγοράς, το GTC – όπως και ο προκάτοχός του – είναι ένα αυτόνομο μοντέλο της Opel που απευθύνεται σε πιο σπορ πελάτες, οι οποίοι ενδιαφέρονται για την οδική συμπεριφορά και τις επιδόσεις πέρα από την εμφάνιση ενός αυτοκινήτου. Για το σκοπό αυτό, οι μηχανικοί των κέντρων μηχανολογίας της Opel στο Rüsselsheim και της Vauxhall στο Millbrook (Βρετανία) δημιούργησαν μία αποκλειστική πλατφόρμα για το GTC. Τα βασικά εξαρτήματα – όπως τα γόνατα HiPerStruts στον εμπρός άξονα – προέρχονται από το Insignia OPC, ενώ έχουν γίνει σημαντικές αναβαθμίσεις στον πίσω ημιάκαμπτο άξονα με σύνδεσμο Watt. Ενώ λοιπόν η σειρά GTC περιλαμβάνει μία ευρεία γκάμα κινητήρων από 120 έως 180 ίππους, οι οδηγοί μπορούν να απολαμβάνουν κορυφαία επίπεδα δυναμικού ελέγχου.

High tech εμπρός ανάρτηση εκτοξεύει στα ύψη το GTC

Από την αρχή του προγράμματος εξέλιξης του GTC, στόχος ήταν να επιτευχθεί μία σπορ αίσθηση για τον οδηγό. «Θέλαμε το GTC να συμπεριφέρεται καλύτερα από οποιοδήποτε ανταγωνιστικό μοντέλο στην κατηγορία» δήλωσε ο Michael Harder, υπεύθυνος μηχανολογίας της Opel στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς. «Θέλαμε επίσης να διαφοροποιήσουμε την αίσθηση από το σύστημα διεύθυνσης και τους αποσβεστήρες σε σχέση με το 5-θυρο Astra, διαμορφώνοντας ένα σετάρισμα με γνώμονα τη σπορ συμπεριφορά αλλά και την άνεση στους πιο απαιτητικούς δρόμους της Ευρώπης και της Βρετανίας».



Το μεγαλύτερο μέρος της εξέλιξης επικεντρώθηκε στην εισαγωγή του HiPerStrut στο GTC, για πρώτη φορά σε μοντέλο Astra. Βασισμένο στο σύστημα του Insignia OPC, το HiPerStrut χρησιμοποιεί τα υπάρχοντα σημεία έδρασης του Astra, αλλά μειώνει την γωνία του βασιλικού πείρου κατά 44% και περιορίζει το μήκος του άξονα (offset βασιλικού πείρου) κατά 46% συγκριτικά με τα αυτοκίνητα που φέρουν γόνατα MacPherson. Αυτό βοηθά στην αποφυγή των αντιδράσεων στο τιμόνι κατά την επιτάχυνση – χαρακτηριστικό γνώρισμα πολλών ισχυρών προσθιοκίνητων αυτοκινήτων – ώστε οι οδηγοί να αξιοποιούν καλύτερα την ισχύ του GTC χωρίς να επηρεάζεται το σύστημα διεύθυνσης.

Η προσθήκη του HiPerStrut έχει μειώσει επίσης την αλλαγή της γωνίας κάμπερ των εμπρός τροχών του GTC στις στροφές, αυξάνοντας την πρόσφυση. Η αίσθηση από το τιμόνι έχει βελτιωθεί κάτι στο οποίο έχουν συντελέσει τα μειωμένα επίπεδα τριβής του συστήματος διεύθυνσης. Οι αλλαγές της γεωμετρίας που έχουν επέλθει λόγω HiPerStrut επιτρέπουν τη χρήση τροχών διαμέτρου μέχρι 20 ιντσών.

Συγκριτικά με το 5-θυρο Astra, η απόσταση αμαξώματος του GTC από το έδαφος έχει μειωθεί κατά 15 χιλ. ενώ το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 10 χιλ. (από 2685 χιλ. σε 2695 χιλ.). Τα δύο μετατρόχια είναι φαρδύτερα – 1584 χιλ. (+40χιλ.) μπροστά και 1585χιλ. (+30χιλ.) πίσω.

Ο ημιάκαμπτος πίσω άξονας με σύνδεσμο Watt του Astra GTC έχει επανασχεδιαστεί με ειδικές ρυθμίσεις σκληρότητας και ύψους γεωμετρικού κέντρου κλίσεων. Το σύστημα έχει πολλά πλεονεκτήματα σε σχέση με μία σύγχρονη σχεδίαση πολλαπλών συνδέσμων, όπως βελτιωμένο πακέτο διαστάσεων, μεγαλύτερη ακαμψία κάμπερ τροχών και μειωμένη τριβή ανάρτησης. Ο σύνδεσμος Watt συμβάλλει στη διατήρηση της πλευρικής ευστάθειας.

Στην ευθεία, το σετάρισμα διασφαλίζει άριστη ευστάθεια αλλά στις στροφές ελαχιστοποιεί την πλευρική μετατόπιση, όπως ένα σύγχρονο σύστημα πολλαπλών συνδέσμων. Οι μηχανικοί της Opel εκτιμούν ότι αντισταθμίζει περίπου το 80% των πλευρικών φορτίων της πίσω ανάρτησης. Επιπλέον, ο σύνδεσμος Watt επιτρέπει τη χρήση πιο μαλακών σαϊλεντμπλόκ, που δεν χρειάζεται πλέον να αντισταθμίζουν τις αλλαγές της γωνίας σύγκλισης πίσω, βελτιώνοντας έτσι την απόσβεση και την οδηγική άνεση.

Το Astra GTC χρησιμοποιεί σύστημα κρεμαγιέρας με υποβοήθηση ανάλογη της ταχύτητας. Για καλύτερη πληροφόρηση του οδηγού, ο ηλεκτροκινητήρας του συστήματος τοποθετείται απευθείας στην κρεμαγιέρα, και όχι στη βάση της κολόνας του τιμονιού. Τα κύρια πλεονεκτήματα ενός συστήματος διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση (EPS) είναι γνωστά. Στις χαμηλές ταχύτητες, το επίπεδο υποβοήθησης διεύθυνσης αυξάνεται ώστε να ελαχιστοποιείται η «προσπάθεια» στο τιμόνι. Στις υψηλότερες ταχύτητες, η υποβοήθηση μειώνεται αυτόματα για να έχει ο οδηγός καλύτερη αίσθηση. Το δεύτερο σημαντικό πλεονέκτημα είναι η μείωση της κατανάλωσης καθώς καταργείται η ενεργοβόρα υδραυλική αντλία και προσφέρεται άμεσα το απαιτούμενο ποσοστό υποβοήθησης ανάλογα με την ταχύτητα.

Το FlexRide αυξάνει το κύρος ενός GTC

Το πλαίσιο του Astra GTC ενσωματώνει το σύστημα ελέγχου πλαισίου FlexRide της Opel. Αυτό αυξάνει την οδηγική ευστάθεια βελτιώνοντας τη συμπεριφορά στο στρίψιμο και την απόκριση του τιμονιού, προσαρμοζόμενο αυτόματα στις οδικές συνθήκες, στην ταχύτητα στριψίματος, στις κλίσεις αμαξώματος και στο προσωπικό στυλ οδήγησης. Το καλύτερο κράτημα και η βελτιωμένη ισορροπία του οχήματος αυξάνουν την οδηγική ασφάλεια σε κρίσιμες συνθήκες. Επιπλέον, το FlexRide προσφέρει τρία διαφορετικά σεταρίσματα που αλλάζουν το «χαρακτήρα» του αυτοκινήτου κατά περίπτωση μέσω ενός μπουτόν: ο οδηγός μπορεί να επιλέξει οποιαδήποτε στιγμή το Standard mode για ισορροπημένες επιδόσεις, το «Tour» mode για μεγαλύτερη άνεση ή το «Sport» για σπορ αίσθηση.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου