Σελίδες

Τετάρτη 17 Αυγούστου 2011

HRC Nakamoto: Το κιβώτιο κοστίζει όσο ένα σπίτι!

 
 
Με 6 μοτοσυκλέτες τελικά και το 2012
 
Ο Shuei Nakamoto πανηγύριζε σαν παιδάκι το τριπλό βάθρο της Honda στο Brno, έχοντας στους ώμους του την κόρη του Dovizioso, πάντα βέβαια με το τρανταχτό γέλιο που αυτήν τη φορά ακουγόταν χαρούμενο όσο ποτέ.
Την Δευτέρα την ώρα που οι δύο εργοστασιακοί οδηγοί του γυρνούσαν στην πίστα με τις μοτοσυκλέτες του 2012 των 1000cc, ο Αντιπρόεδρος του HRC, ο Shuei Nakamoto μιλούσε για αυτές τις νέες μοτοσυκλέτες:
«Αν εξαιρέσεις το πλαίσιο το πλεονέκτημα σε έναν μόνο γρήγορο γύρο σε σχέση με τα 800cc είναι περίπου 2 δέκατα. Εξαρτάται βέβαια από την πίστα και όσο πιο κλειστή είναι, όπως η Laguna Seca, θα είναι λιγότερο», είπε αρχικά για το αναμενόμενο πλεονέκτημα των μεγαλύτερου κυβισμού μοτοσυκλετών της νέα εποχής στην οποία μπαίνει το MotoGP.
«To πλεονέκτημα έρχεται από την τελική ταχύτητα και την επιτάχυνση, αλλά μόνο στις μεγαλύτερες ταχύτητες στο κιβώτιο, όταν το traction control και το anti-wheelie δεν κόβουν τη δύναμη. Το πρόβλημα είναι ότι ακόμη έχουμε μόνο 21 λίτρα καυσίμου διαθέσιμα. Θα χρειαστεί να αναπτύξουμε νέα τεχνολογία που θα περιορίζει την κατανάλωση καυσίμου και θα παίρνει την καλύτερη απόδοση και από την τελευταία σταγόνα κάθε λίτρου. Χρειάζεται μια νέα προσέγγιση», συμπλήρωσε στο θέμα του νέου κινητήρα.

Από αυτό φαίνεται ότι το πρωτότυπο του 2012 δεν τελείως επαναστατικό, ήταν η ερώτηση:
«Η βασική ιδέα είναι η εξέλιξη του 800αριου. Σήμερα ο Stoner δοκιμάζει ένα διαφορετικό πλαίσιο, από εκείνο που είχε τεστάρει στην Jerez, ενώ ο Pedrosa, που δεν οδήγησε στο παρελθόν την μοτοσυκλέτα, θα έχει στη διάθεσή του και τις δύο εκδοχές», απάντησε ο Αντιπρόεδρος, που δεν μπορούσε να πει ότι δεν χρειάζεται κάτι επαναστατικό, όταν μπορείς να βασιστείς σε κάτι που κερδίζει.
Σε αυτό το σημείο αναφέρθηκε στο θέμα που προέκυψε με τον Gresini να ψάχνει για 2η διαφορετική μοτοσυκλέτα για το 2012, αφού το HRC του είχε πει ότι θα έχει μόνο μία διαθέσιμη:
«Θα υπάρχουν 6 μοτοσυκλέτες και θα είναι ακριβώς ίδιες στο ξεκίνημα της χρονιάς, εκτός από την μετάδοση. Οι δορυφορικές ομάδες που θέλουν να χρησιμοποιήσουν το νέο κιβώτιο, πρέπει να το πληρώσουν ξεχωριστά. Είναι πολύ ακριβό και κοστίζει περισσότερο από ότι το σπίτι που μένω! (Εδώ να σημειώσουμε ότι τα σπίτια στην Ιαπωνία είναι πολύ ακριβά, οπότε μπορούμε να υπολογίσουμε κόστος πάνω από 500 χιλιάδες Ευρώ για κάθε κιβώτιο, δηλαδή συν ένα εκατομμύριο για κάθε δύο μοτοσυκλέτες που έχει κάθε συμμετοχή, τουλάχιστον).
Ο σχεδιασμός του δεν είναι προσαρμόσιμος σε μοτοσυκλέτες παραγωγής, από τη στιγμή που είναι σχεδιασμένο να δουλεύει σε πολύ υψηλές στροφές. Δεν θα ήταν χρήσιμο στο δρόμο», απάντησε εξηγώντας το υψηλό κόστος, για κάτι που δεν θα μπορεί να κάνει απόσβεση από τη χρήση του σε μοτοσυκλέτες παραγωγής. Σε διαφορετική περίπτωση οι Ιάπωνες θα είχαν υπολογίσει το όφελος του κιβωτίου από τη χρήση του σε μοτοσυκλέτες δρόμου και το κόστος του θα ήταν σαφέστατα μικρότερο για τις ομάδες!
Στο σημείο αυτό ο Nakamoto απάντησε και στο θέμα πώλησης κινητήρων σε ομάδες CRT, δηλαδή ομάδες που θα κατασκευάσουν και εξελίξουν το δικό τους πλαίσιο:
«Η Honda δεν θα πουλά κινητήρες ξεχωριστά, μόνο πλήρεις μοτοσυκλέτες».

Ο Ιάπωνας απάντησε και σε ότι αφορά το μέλλον των άλλων δύο εργοστασιακών οδηγών της Honda, των Marco Simoncelli και Andrea Dovizioso.
«Το budget μας για την επόμενη χρονιά πρέπει να μειωθεί κατά 30%, αλλά δεν έχει οριστικοποιηθεί ακόμη και ακόμη προσπαθούμε να βρούμε άλλα κεφάλαια (ο Livio Suppo προσπαθεί για νέους χορηγούς). Πρέπει να περιμένουμε λίγο περισσότερο. Μιλάμε με τον Andrea και τον Marco και είμαι χαρούμενος με τα χθεσινά τους αποτελέσματα», είπε ο άνθρωπος που εδώ και δύο χρόνια έχει πάρει όλο το βάρος της εργοστασιακής εμπλοκής της Honda στους ώμους του.

Μετά μίλησε για τις επιπτώσεις του σεισμού στην εταιρία:
«Η Honda έχει πολλά εργοστάσια σε πολλά μέρη του κόσμου. Στην Ιαπωνία κατασκευάζουμε σχεδόν αποκλειστικά τις μεγάλου κυβισμού μοτοσυκλέτες. Το πρόβλημα είναι με τους προμηθευτές μας διαφόρων τμημάτων, που κτυπήθηκαν σκληρά από την καταστροφή».
Τελευταίο άφησε το θέμα του Ιαπωνικού Grand Prix και της πρότασης που έκανε ο Rossi να γίνει στην Suzuka:
«Είναι μια ωραία κατασκευή και η πίστα άλλαξε πολύ από το 2003 που έγινε ο τελευταίος αγώνας για τα GP μοτοσυκλέτας. Έχει προστεθεί ένα νέο σικέιν για τις μοτοσυκλέτες, αλλά οι απαιτήσεις για την αγωνιστική άδεια (homologation) της FIM είναι πολλές. Θα μπορούσε να είναι μια λύση για μια χρονιά μόνο, αλλά στο μέλλον θα ήθελα ο αγώνας να γυρίσει στο Motegi».

 Πηγή : www.motograndprix.gr  

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου