Σελίδες

Σάββατο 8 Οκτωβρίου 2011

Nuda 900 και 900E με άγριες διαθέσεις!

Έρχεται να ταράξει τα νερά στα μοντέλα μεσαίου κυβισμού

Yπό τη σκέπη της BMW τα τελευταία χρόνια, η Husqvarna διανύει την καλύτερή της περίοδο. Έχοντας καταφέρει να νοικοκυρευτεί σε όλους τους τομείς και βλέποντας την παραγωγή της να υπερδιπλασιάζεται τα τελευταία τέσσερα χρόνια, δε μπορεί παρά να κοιτά το μέλλον με αισιοδοξία.

Το Nuda αποτελεί το νεότερο κεφάλαιο στη πολύχρονη ιστορία της και τη μετάβαση της εταιρίας στις μοτοσικλέτες μεγάλου κυβισμού. Αυτό είναι το πρώτο από τα πέντε μοντέλα που θα παρουσιαστούν στα επόμενα πέντε χρόνια και το πρώτο πραγματικό δείγμα γραφής της συνεργασίας μεταξύ των δύο εταιριών.

Με την οικονομική ευρωστία της BMW, αλλά και την τεχνογνωσία της στις μεγάλες μοτοσικλέτες, οι Ιταλοί δεν έχουν να φοβηθούν τίποτα και πραγματικά το μόνο όριο για αυτούς είναι ο ουρανός.

Σχεδίαση: Πάνω από όλα Husqvarna

Oι Ιταλοί ήθελαν να δημιουργήσουν μια μοτοσικλέτα που δεν θα θυμίζει κάποιο άλλο μοντέλο, από οποιαδήποτε κατηγορία και όπως φαίνεται το πέτυχαν. Με ιδιαίτερα λεπτή και ψηλή σιλουέτα, το Nuda καταφέρνει να ξεχωρίζει χωρίς όμως να χάνει τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν της μοτοσικλέτες της ιταλικής εταιρίας.

Σχεδιασμένο στο Centrostile, στο στούντιο της εταιρίας στα βορειοδυτικά του Μιλάνου, το νέο μοντέλο ενσωματώνει αρκετά στοιχεία που του δίνουν μία ιδιαίτερα δυναμική εμφάνιση, όπως τα πολύ αιχμηρά και γεμάτα ακμές πλαστικά που ακολουθούν τη μίνιμαλ φιλοσοφία και περιορίζονται στα απολύτως απαραίτητα. Αυτά που σίγουρα κάνουν το Nuda ξεχωριστό είναι η σχεδίαση του κοντού μπροστινού φτερού, ο πρωτότυπος προβολέας και η ανασηκωμένη ουρά της μοτοσικλέτας που μαζί με την ανοδική πορεία της εξάτμισης την κάνουν να δείχνει αρκετά επιθετική.

Πλαίσιο/Αναρτήσεις: Ανάλογα των απαιτήσεων

Οι μηχανικοί της Husqvarna δανείστηκαν για το Nuda το ατσάλινο πλαίσιο χωροδικτύωμα του BMW F800GS. Δεν το τοποθέτησαν όμως αυτούσιο προχωρώντας στις κατάλληλες αλλαγές, ώστε να ταιριάξει στη σαφώς πιο σπορ φιλοσοφία της μοτοσικλέτας. Έτσι, το μήκος του μειώθηκε συνολικά κατά 50 χλστ., ενώ αλλαγές υπήρξαν και στην περιοχή του λαιμού με τον τελευταίο να αποκτά διάμετρο 80 χλστ. για μεγαλύτερη ακαμψία.

Σύμφωνα με την εταιρία, οι παραπάνω αλλαγές διαφοροποιούν αρκετά τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά αυξάνοντας σημαντικά την ευελιξία μέσω της μείωσης της γωνίας κάστερ.

Όσον αφορά στις αναρτήσεις, διαφορές βλέπουμε ανάμεσα στην απλή έκδοση και την έκδοση R. Για την πρώτη, έχει χρησιμοποιηθεί ένα ανεστραμμένο πιρούνι διαμέτρου 48 χλστ. της Sachs που φέρει προφόρτιση ελατηρίου και ένα πλήρως ρυθμιζόμενο αμορτισέρ της ίδιας εταιρίας. Αντίθετα, η Nuda R χρησιμοποιεί ένα πλήρως ρυθμιζόμενο πιρούνι της Sachs με την ίδια διάμετρο καλαμιών και ένα αμορτισέρ της Ohlins πλήρες ρυθμίσεων.

Κινητήρας: Πολλά υποσχόμενος

Oδικύλινδρος κινητήρας των σχεδόν 900 κ.εκ. αποτελεί την καρδιά του νέου Husqvarna Nuda. Βασίζεται πάνω στο 800άρι μοτέρ που χρησιμοποιεί η BMW στη σειρά F, αλλά έχει δεχτεί τόσες αλλαγές που θα μπορούσαμε να μιλάμε και για μία νέα μονάδα. Τόσο η διάμετρος, όσο και η διαδρομή των κυλίνδρων, έχουν μεγαλώσει κατά 2 και 5,4 χλστ. αντίστοιχα, ενώ αυξημένη παρουσιά- ζεται και η συμπίεση που τώρα φτάνει στο 13,2:1 λόγω της νέας φλάντζας τριών στρωμάτων της κεφαλής.

Διαφορετικής σχεδίασης είναι επίσης οι εκκεντροφόροι, οι μπιέλες, τα πιστόνια αλλά και ο στροφαλοφόρος άξονας. Η νέα σχεδίαση του τελευταίου μάλιστα, έχει αλλάξει ριζικά και τον τρόπο λειτουργίας του μοτέρ, αφού πλέον οι μπιέλες δεν ανεβοκατεβαίνουν μαζί, αλλά με διαφορά 315 μοιρών.

Τέλος, ανασχεδιασμένες και μεγαλύτερες είναι οι βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής, με διάμετρο 33 και 28,5 χλστ. αντίστοιχα, ενώ τα σώματα του ψεκασμού με το σύστημα διαχείρισης KP της BMW έχουν διάμετρο 46 χλστ. Όλα αυτά είχαν ως αποτέλεσμα την εκτόξευση της απόδοσης στους 105 ίππους και τη ροπή στα 10,2 kgm, νούμερα που λογικά θα δίνουν απολαυστικές επιδόσεις στη βάρους 175 κιλών μοτοσικλέτα, στην έκδοση R.

Παρά την αύξηση του κυβισμού και της απόδοσης, οι μηχανικοί της Husqvarna κάνουν λόγο για διατήρηση της χαμηλής κατανάλωσης σε υψηλά επίπεδα, αφού, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοινώνουν, το ρεζερβουάρ των 13 λίτρων είναι αρκετό για αποστάσεις που ξεπερνούν τα 260 χλμ. μεταξύ ανεφοδιασμών.

Φρένα: Υψηλών προδιαγραφών

Στον τομέα των φρένων και οι δύο εκδόσεις χρησιμοποιούν προϊόντα της Brembo. Για το μπροστινό τροχό, η Nuda φέρει δύο δίσκους 320 χλστ. που συνδυάζονται με ακτινικά τοποθετημένες δαγκάνες τεσσάρων πιστονιών. Για την έκδοση R, η ιταλική εταιρία πήγε ένα βήμα παραπέρα τοποθετώντας μονομπλόκ δαγκάνες αγωνιστικών προδιαγραφών που, σίγουρα, θα κεντρίσουν τους πιο απαιτητικούς. Για τον πίσω τροχό και στις δύο περιπτώσεις, έχει χρησιμοποιηθεί ένα δίσκος διαμέτρου 240 χλστ. και δαγκάνα δύο εμβόλων.

Αισθητικές διαφορές: Επιπλέον εξοπλισμός

Αισθητικά, οι δύο εκδόσεις ξεχωρίζουν μεταξύ τους από το χρώμα με την έκδοση «R» να φέρει τα παραδοσιακά χρώματα της εταιρίας και την απλή να είναι βαμμένη στο άσπρο-μαύρο.

Επίσης, η «R», φέρει ανθρακονήματα σε αρκετά σημεία, όπως στην απόληξη της εξάτμισης και στη βάση στήριξής της, με το τελικό της να είναι ελαφρύτερο από εκείνο της Nuda. Η ιταλική εταιρία διαθέτει μερικά στοιχεία στον έξτρα εξοπλισμό της Nuda που μπορούν να βελτιώσουν σημαντικά τις μεταφορικές και κατά συνέπεια, τουριστικές της δυνατότητες. Έτσι, σαν έξτρα, μπορεί κάποιος να βρει μία ζελατίνα για τη μάσκα, αλλά και δύο είδη βαλίτσας (μία από μαλακό και μία από σκληρό πλαστικό) για να μεταφέρει τα πράγματά του.

Τέλος, ο αναβάτης μπορεί να διαλέξει μεταξύ μίας σέλας δύο επιπέδων ή μίας φλατ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου