Σελίδες

Σάββατο 29 Οκτωβρίου 2011

SBK 2012: Σημαντικές αλλαγές κανονισμών.

Η FIM ανακοίνωσε τα νέα δεδομένα που ανακόπτουν την Ducati!
Η Παγκόσμια Ομοσπνδία Μοτοσυκλέτας, η FIM εξέδωσε το νέο κανονισμό που θα διέπει τα Superbike την επόμενη χρονιά. Το κύριο χαρακτηριστικό, όπως αναφέρθηκε στο σκεπτικό των κανονισμών είναι η μείωση του κόστους για τις ομάδες, αλλά αυτό που δεν ανακοινώθηκε είναι ότι ο νέος κανονισμός φωτογραφικά αναφέρεται και στην αναμενόμενη κυριαρχία του νέου μοντέλου της Ducati 1199 Panigale, προσπαθώντας να την αποτρέψει!

Αναλυτικά οι νέοι κανονισμοί για τα Superbikes επιβάλλουν την χρήση μόνο μίας μοτοσυκλέτας ανά οδηγό, κάτι που ισχύει ήδη στις κατηγορίες Supersport και Superstock 1000, αλλά και στις κατηγορίες Moto2 & Moto3 του MotoGP. Αυτό σημαίνει ότι αλλάζει και ο κανονισμός σχετικά με τη μη διακοπή του αγώνα σε περίπτωση βροχής, αφού τώρα δεν θα υπάρχει η 2η μοτοσυκλέτα με τις βρόχινες ρυθμίσεις. Ο Αγώνας λοιπόν θα διακόπτεται και μετά από 20 λεπτά οι μοτοσυκλέτες θα εκκινούν και πάλι με τις νέες τους ρυθμίσεις και λάστιχα.
Στην κατηγορία Supersport – λόγω κόστους και πάλι – θα επιτρέπεται η χρήση μόνο 8 κινητήρων ανά έτος, ενώ στην Superstock θα έχουν μόνο τρεις κινητήρες. Πολύ σωστοί οι περιορισμοί αυτοί και σε γραμμή με την ανάγκη αύξησης της αξιοπιστίας των κινητήρων.
Στον τομέα των δοκιμών θα υπάρχει μείωσει του χρόνου κάθε Ελεύθερης και Κατατακτήριας Δοκιμής στα 45' λεπτά, από 60 που ήταν μέχρι τώρα. Αυτό σημαίνει ακόμη πιο έντονο συναγωνισμό και προβλήματα κυκλοφορίας μέσα στην πίστα, ειδικά στις Κατατακτήριες.
Η μείωση των δοκιμών περιλαμβάνει και τις δοκιμές εξέλιξης, με απαγόρευση δοκιμών από την 1η Δεκεμβρίου έως τις 15 Ιανουαρίου.

Η πιο σημαντική και “πολιτική” απόφαση είναι αυτή που αφορά το βάρος των δικύλινδρων, που αυξάνεται από 165 στα 171 κιλά. Η απόφαση αυτή επηρεάζει βασικά την Ducati, ενώ και η ΚΤΜ περίμενε αυτούς τους κανονισμούς για να ανακοινώσει την πιθανή εμπλοκή της στον θεσμό.
Να πούμε ότι οι τρικύλινδρες και τετρακύλινδρες παραμένουν στα 165 κιλά, ενώ όμως από την άλλη μεριά οι δικύλινδρες έχουν το πλεονέκτημα του επιπλέον κυβισμού στα 1200cc, σε σχέση με τα 1000 των άλλων κινητήρων.
Η κυριαρχία της Ducati 1198 με τον Checa φέτος, αναστάτωσε τα Ιαπωνικά εργοστάσια που φυσικά δεν είχαν σκοπό να προχωρήσουν σε κατασκευή δικύλινδρων κινητήρων, ώστε να ανταγωνιστούν την πιο αδύναμη αλλά πιο ελαφριά Ducati. Μάλιστα τώρα που όπως φαίνεται από την 1199 Panigale το βάρος θα μπορούσε να μειωθεί ακόμη περισσότερο, δίνοντας επιπλέον πλεονέκτημα σε ένα ανασχεδιασμένο κινητήρα που θα αποδίδει περισσότερο.

Τώρα αν αυτοί οι κανονισμοί είναι εκτός από το πνεύμα της οικονομίας και στο πνεύμα του “fair play” σε σχέση με την τεχνολογία που περιμένουμε να αναπτύσσεται μέσα από τους αγώνες, είναι ένα άλλο θέμα που θα απαντηθεί στο άμεσο μέλλον

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου