Με το γκάζι τέρμα ανοιχτό, έχω δαγκώσει το ρεζερβουάρ, διπλωμένος στα δύο… Δε φρενάρω, δε φρενάρω, θα μπω με όλα στη στροφή. Tο πρωτάθλημα είναι δικό μου και κανενός άλλου! Πες μας Max, αρχίζει η δημοσιογράφος, «πώς τα κατάφερες να περάσεις σε μία στροφή και τους υπόλοιπους 15 αναβάτες»; Εγώ όμως δεν την ακούω πια. Το μόνο που σκέφτομαι είναι ο παγωμένος Freddo που σε λίγο θα βρίσκεται μπροστά μου. Ένα καφεδάκι με τους φίλους, λίγο μπλα-μπλα, και χάζι στο μηχανάκι που έχω παρκάρει απ έξω. Έτσι είναι η ζωή του πρωταθλητή σήμερα, στις πίστες της Αθήνας. Παραμερίζω αγέρωχα το μικρόφωνο με το ένα χέρι, και με καουμπόικο βήμα κατευθύνομαι προς το τραπέζι που ήδη με περιμένουν οι άλλοι. «Τι έγινε ρε;» απευθύνω χαιρετισμό, για να λάβω την απάντηση «καλώς τον Max τον μάγκα, τον καραμπουζουκλή Αισθητική / ποιότητα κατασκευής: Αναγεννησιακό γλυπτό
Ξέρω, ξέρεις, όλοι ξέρουν, πως όποτε παρκάρω το RS 4 Replica Alitalia έξω από την καφετέρια, κανείς πλέον δεν θα έχει μάτια για άλλη μοτοσικλέτα. Η ερώτηση «μα τόσο πολύ ξεχωρίζει το RS4 με την αγωνιστική βαφή», έχει την ίδια απάντηση με τις υπόλοιπες. Τις ερωτήσεις του στιλ «είναι ο Πάπας καθολικός»;Με το Alitalia Edition, δεν είσαι ένας ακόμα racer, είσαι ο πρωταθλητής. Ο Ρωμαίος Αυτοκράτορας. Το μόνο που σου λείπει είναι το μουσάκι, ενώ αν το έχεις κι αυτό, τότε το μόνο που σου λείπει είναι ο μαρκαδόρος και μπόλικη υπομονή για να υπογράψεις όλα εκείνα τα αυτόγραφα…Τα χρώματα είναι κάτι παραπάνω από έντονα, είναι όμως και καλόγουστα. Η βαφή είναι εκπληκτικής ποιότητας, τα πλαστικά είναι ποιοτικά, ενώ η μεταξύ τους συναρμογή κάτι παραπάνω από άριστη. Φυσικά στη ζελατίνα έχει το όνομα σου… «Max», ενώ στο φέρινγκ γράφει «RS4 Biaggi», μην νομίσει κανείς άσχετος πως είσαι ο Mad Max –αν και δεν θα έχει πέσει πολύ έξω. Οι ποιοτικές λεπτομέρειες πλαισιώνουν την ιταλική μοτοσικλέτα. Η αεροπορική τάπα του ρεζερβουάρ κλειδώνει ενώ έχει και μεντεσέ, για να μην την κρατάτε στο χέρι, σε κάθε ανεφοδιασμό. Και τα διαμάντια συνεχίζονται, το τελικό της εξάτμισης χαμηλά είναι απολύτως μινιμαλιστικό, το φέρινγκ μπροστά διαθέτει ακόμα και ψεύτικες εισαγωγές ram-air, η ουρά είναι μικροσκοπική, στο στιλ του RSV4 1000, το κτηνώδες ασύμμετρο ψαλίδι αλλά και το αλουμινένιο πλαίσιο δυο δοκών καταφέρνουν να σε πείσουν για το… μεγάλο κυβισμό του κινητήρα. Για δείτε και το δοχείο πλήρωσης του υγρού στο πίσω φρένο, δοχείο που στο χρώμα του αλουμινίου δένει άψογα με το ψαλίδι και το μαρσπιέ! Οι μπίλιες «hero blobs» στα μαρσπιέ, σε προκαλούν να τις ξύσεις, ενώ οι δαγκάνες των φρένων έχουν χαραγμένο πάνω τους ένα αφαιρετικό «Α», όπως Aprilia. Μα και το φτερό, με το σχέδιο που θυμίζει ανθρακόνημα είναι λαχταριστό, ενώ ο άσσος του πρωταθλητή (Aprilia RSV4 2010 WSBK) είναι κολλημένος φαρδύς-πλατύς στο μούτρο του RS4. Να και τα αυτοκόλλητα από τους σπόνσορες (αγωνιστικό λέμε), την Dellorto και την Eni (Agip). Εν τω μεταξύ, αν βάζαμε δίπλα-δίπλα το RS4 με το RSV4 θα έπεφτε το γέλιο της αρκούδας! Μιλάμε για εκπληκτικό αντίγραφο, ρέπλικα αριστούργημα, λες και έχει κατασκευαστεί από…. πλαστογράφο πραγματικό μάστορα.Πρέπει να κολλήσεις το βλέμμα στο μονό δίσκο μπροστά, στο απειροελάχιστο πλάτος της μοτοσικλέτας, και σε δεύτερο επίπεδο στο πάχος του πιρουνιού (όχι πως τα 41 χιλιοστά είναι και λίγα) και του πίσω ελαστικού (στα 130/70 με εργοστασιακό ελαστικό πρώτης τοποθέτησης) για να καταλάβεις πως είναι μικρός ο κυβισμός. Αλλιώς με την πρώτη ματιά -και με τη δεύτερη, και με την τρίτη- πιστεύεις πως η μοτοσικλέτα είναι πολύ-πολύ μεγαλύτερη σε κυβικά.Παράπονα; Λίγα και μικρά. Οι διακόπτες δε μας τρέλαναν με την αισθητική τους, ενώ θα θέλαμε και ένα δείκτη βενζίνης, παρά τη λυχνία για τη ρεζέρβα που υπάρχει τώρα. Και ένα ενδιαφέρον… αίνιγμα. Η λυχνία ABS τι κάνει άραγε στα όργανα;
Άνεση / εργονομία: Ρωμαίος λεγεωνάριος
Ο Max δεν έχει ανάγκη από λούσα. Το μόνο που έχει ανάγκη ο Max είναι μια σωστή, αγωνιστική θέση οδήγησης, και ουσιαστική εργονομία για το βέλτιστο έλεγχο του όπλου-μοτοσικλέτας του. Και το Aprilia RS4 τα έχει όλα αυτά. Η αγωνιστική θέση οδήγησης σημαίνει πως το βάρος του σώματος στηρίζεται στα χέρια του αναβάτη, οπότε πήχεις, καρποί και σβέρκος θα… γυμναστούν αναλόγως. Παράλληλα, οι σφιχτές αναρτήσεις σημαίνουν άψογο κράτημα, απουσία ακόμα και της παραμικρής υποψίας πλεύσης ή ασάφειας, αλλά ταυτόχρονα και ανάγκη για προσεκτικό και γρήγορο σκανάρισμα του δρόμου από τον αναβάτη, ώστε να αποφεύγονται οι λακκούβες και τα σαμάρια που θα ταλαιπωρήσουν τη μέση σας. Είπαμε, και ξανάλεμε. Όπλο. Σπαθί και λόγχη του πολεμιστή. Όχι καναπές. Όχι παπί. Όχι Scooter. Όχι «μεταφορές ο Αγαθάγγελος». Η σέλα είναι σχετικά ψηλή στα 820 χιλιοστά, αλλά διόλου απαγορευτική χάρη στη λεπτή σιλουέτα του RS4, ακόμα και για αναβάτες του 1.70 και λίγο πιο κάτω. Είναι και άνετη, ενώ και το τιμόνι κόβει πολύ, κάνοντας τους αστικούς ελιγμούς ευκολότερους. Έξτρα βοήθεια στους ελιγμούς, το μηδαμινό -στα 135 κιλά- βάρος της μοτοσικλέτας. Η σέλα του συνεπιβάτη τώρα είναι διαφορετική ιστορία. Ίδια σε σύλληψη με του RSV4, το ίδιο σπαρτιάτικη, όσο και… απειροελάχιστη! Ενδείκνυται μόνο για πιστούς συμπολεμιστές που θα σας ακολουθήσουν και στα πιο βάρβαρα πεδία μαχών. Αν τώρα σκύψεις αρκετά ώστε να… δαγκώσεις την τιμονόπλακα, μπορείς να προστατευτείς από τη χαμηλή ζελατίνα, αλλά και να νιώσεις πως κυνηγάς το χρόνο σε ρυθμούς αγώνα, με όσες δυνάμεις διαθέτεις.Ευανάγνωστη η ψηφιακή οθόνη -με χτυπητό κόκκινο φωτισμό το βράδυ-, αλλά και το αναλογικών ενδείξεων και αγωνιστικού στιλ στροφόμετρο. Παρόλα αυτά, οι ενδείξεις του ψηφιακού οργάνου είναι λίγες χωρίς να θυμίζουν το αντίστοιχο όργανο του RSV4. Τέλος, όσον αφορά στους καθρέπτες, δεν προσφέρουν ικανοποιητικό οπτικό πεδίο όσο και αν τους ρυθμίσεις, ενώ είναι και αρκετά πλατιοί.
Κινητήρας: Σύγχρονος, τετράχρονος και δυνατός
Hοuston,we have lift-off. Μια μιζιά αρκεί για να έρθει ο τετράχρονος μονοκύλινδρος κινητήρας των 125 κυβικών στη ζωή. Αρκετά πειστικός ο ήχος που βγαίνει από την εξάτμιση, δεν θα θυμίσει πχ. τετράχρονο παπί 125 κυβικών, είναι πιο άγριος και βαρύς, και φτιάχνει ευχάριστα τον αναβάτη. Ο κινητήρας είναι από τους πλέον σύγχρονους τετράχρονους της κατηγορίας. Διαθέτει υγρόψυξη, ψεξασμό, 4 βαλβίδες, δυο εκκεντροφόρους επικεφαλής, αλλά και ηλεκτρονική ανάφλεξη. Το εξατάχυτο κιβώτιο έχει σωστά σχεδιασμένες σχέσεις, ενώ είναι και αθόρυβο στη λειτουργία του. Το μακρύ γρανάζωμα της μοτοσικλέτας σημαίνει πως στην εκκίνηση το RS4 θα χρειαστεί αρκετό πατινάρισμα για να μη σβήσει, ενώ αν θέλετε να ξεκινήσετε πραγματικά γρήγορα, τότε θα χρειαστεί να βάλετε στην άκρη τις μηχανικές σας συμπάθειες, και να «χώσετε» πολλές, πάρα πολλές στροφές, πατινάροντας σα μανιακός. Παρεμπιπτόντως… που πήγε το κόκκινο στο
Πλαίσιο / Αναρτήσεις / Φρένα: Με αγωνιστικά γονίδια
Τι να γράψεις τώρα για ένα μοτοσικλετάκι που έχει όλα τα φόντα για να πρωταγωνιστήσει στις πίστες; Κανένα παράπονο δεν υπάρχει στους νευραλγικούς τομείς του κρατήματος. Άκαμπτη, sport –και σκληρή ταυτόχρονα- αίσθηση, που ανταμείβει τον αναβάτη με περίσσεια πληροφόρηση για το τι συμβαίνει κάτω από τις ρόδες του.
Το στιβαρό πλαίσιο και το ψαλίδι-ογκόλιθος κάνουν αυτά που υπόσχονται οι… «ψωμωμένες» τους διαστάσεις. Κρατάνε τα πάντα υπό έλεγχο και σας επιτρέπουν να μεταχειριστείτε το RS4 όσο βίαια εσείς επιθυμείτε, να το πετάξετε όσο πιο άγρια θέλετε στη στροφή, να αλλάξετε αστραπιαία κατεύθυνση και να φρενάρετε στον… πάτο της στροφής –όσο βαθύτερα επιθυμείτε δηλαδή.Οι αναρτήσεις μπορεί να μη ρυθμίζονται, όμως είναι ήδη σεταρισμένες άψογα για να ψάξετε άφοβα τα όρια σας, και τα όρια της μοτοσικλέτας που πιστέψτε μας, δεν θα έρθουν καθόλου σύντομα, όσο και αν πιέσετε.
Οδηγώντας: Είμαι ο Max, είμαι ο Max…
Το RS4 εκπληρώνει με επιτυχία –και με χαρακτηριστική ευκολία- τον διπλό του ρόλο, κάθε φορά που το οδηγείτε στο δημόσιο δρόμο ή στην πίστα. Ο πρώτος ρόλος, εκείνος της οδηγικής ουσίας, έχει ήδη αναλυθεί στο άρθρο. Στρίβει, φρενάρει, επιταχύνει σαν μικρός δαίμονας, και διδάσκει οδήγηση σε όλα τα οδηγικά επίπεδα. Στο δεύτερο ρόλο, του εντυπωσιασμού και του… status, το RS4 αποδεικνύεται ο καλύτερος σύμμαχος και φίλος σας. Πόσα κυβικά είναι; Όσα εσείς δηλώσετε. Πόσα χιλιόμετρα τελικής βγάζει; Όσα εσείς αποφανθείτε -είδαμε 125 στην ευθεία και 128 στην κατηφόρα όπου πιθανώς να έχει κόφτη, και όλα αυτά με άστρωτο κινητήρα παρακαλώ. Είναι αγωνιστική η μοτοσικλέτα, φίλε; Μα, εννοείται αγαπητέ! Τι λέει από κράτημα; Δε βλέπεις το όνομα στη ζελατίνα; Το επίθετο στο φέρινγκ το κοζάρεις ή έχεις μυωπία;
Και Max, και Biaggi, και Alitalia, και παγκόσμιο πρωτάθλημα WSBK, τον άσσο ρε κοίτα, τον άσσο λέμε… και… κάπου εδώ τελειώνει η συζήτηση.
Απολαυστικό στην πίστα
Είχαμε την τύχη –και την ευτυχία- να δοκιμάσουμε το RS4 125 στην πρώτη παγκόσμια παρουσίαση του, στην ιταλική πίστα του Vairano. Εκεί το 125 των Ιταλών, έπεισε και με το παραπάνω για τις απίστευτες οδηγικές του ικανότητες στο απαιτητικότατο περιβάλλον της πίστας. Αντιγράφουμε από την παρουσίαση: «Απόλυτη συγκέντρωση, και κλίσεις που ξεπερνούν κάθε λογικό επίπεδο. Το RS4 βράχος! Εκπληκτική σταθερότητα και στις βιαιότερες αλλαγές κλίσης, απόλυτα ουδέτερο σε αλλαγή πορείας μέσα στη στροφή με γόνατο κάτω, άριστο σε συμπεριφορά ακόμα και στο πιο βάρβαρο φρενάρισμα, στα πιο άτσαλα κατεβάσματα ταχυτήτων. Θεϊκό! Απόλυτο μηχάνημα εισαγωγής στην οδήγηση πίστας! Νυστέρι χειρουργικό, ακολουθεί παντού και πάντα την τροχιά που θέλεις, παίρνει ασύλληπτες κλίσεις, τα μαρσπιέ δεν βρίσκουν κάτω ποτέ -ίσως βρουν με βαρύτερους αναβάτες, αν και δεν το πιστεύω-, και η μόνη επιθυμία μας είναι να είχαμε… 15 ίππους ακόμα! Γιατί όχι 15, και όχι… 25 ακόμα! Το πλαίσιο και οι αναρτήσεις μπορούν, να διαχειριστούν πολλούς περισσότερους από ό,τι τώρα, αυτό είναι το μόνο σίγουρο.»
Max Biaggi,ο Ρωμαίος αυτοκράτορας
Ο Massimiliano «Max» Biaggi γεννήθηκε στις 26 Ιουνίου του 1971 στη Ρώμη της Ιταλίας. Έχει στο ενεργητικό του τέσσερα παγκόσμια πρωταθλήματα στην κατηγορία των 250 κυβικών εκατοστών, ενώ είχε τερματίσει δεύτερος, τόσο στα δίχρονα 500, όσο και στο πρωτάθλημα MotoGP. Πασίγνωστος για τον οξύθυμο χαρακτήρα του, έχει πρωταγωνιστήσει σε πάμπολλους καυγάδες, με τον Valentino Rossi, τον Marco Melandri, τον Cal Crutchlow, κλπ. Το 2007 έκανε στροφή στο πρωτάθλημα Superbikes, και το 2010 –και αφού πολλοί τον είχαν ξεγράψει από το κυνήγι κάποιου τίτλου- κατάφερε να κερδίσει το παγκόσμιο πρωτάθλημα WSBK με την RSV4 της Aprilia. Τα παρατσούκλια του Max είναι «ο κουρσάρος» και «ο Ρωμαίος Αυτοκράτορας».
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας 1Κ, 4T, Υ/Ψ, 4Β, 2ΕΕ Κυβισμός (κ.εκ.) 124,8 Διάμετρος x Διαδρομή (χλστ). 58x47 Συμπίεση 12,5:1 Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 15 / ΔΑ Ροπή (kgm/σ.α.λ.) ΔΑ Τροφοδοσία Ψεκασμός Χωρητ. Ρεζερβουάρ / ρεζέρβας (λίτρα) 14.5 / 3,5 Κατανάλωση (λίτρα/100χλμ.) Εκκίνηση Μίζα Βάρος (kg, κενό) Δ.Α. Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) 125
Πλαίσιο
Τύπος Αλουμινένιο, περιμετρικό Αναρτήσεις Εμπρός USD, 41 χλστ. Διαδρομή (χλστ.) 110 Πίσω Μονό αμορτισέρ με μοχλικό, ασύμμετρο ψαλίδι Διαδρομή (χλστ.) 130 Φρένα Εμπρός Δ, 300χλστ., ακτινικές δαγκάνες 4Ε Πίσω Δ, 218χλστ., δαγκάνα 1Ε
Τροχοί-Ελαστικά
Εμπρός 110/80-17 Πίσω 130/70-17
Διαστάσεις
Μήκος (χλστ.) 1.953 Πλάτος (χλστ.) 740 Ύψος σέλας (χλστ.) 820 Μεταξόνιο (χλστ.) 1.350 Βάρος (κιλά) 209/212ABS Ρεζερβουάρ (λίτρα) 14,5
Εξοπλισμός
ABS x
Μίζα • Μανιβέλα x Στροφόμετρο
• Κοντέρ
• Ένδειξη θερμοκρασίας
• Ένδειξη βενζίνης x Μερικός χιλιομετρητής
• Φέρινγκ
• Ρυθμιζόμενες μανέτες x Κεντρικό σταντ x Πλάγιο σταντ
• Σχάρα x Ρυθμιζόμενη εμπρόσθια ανάρτηση
• Ρυθμιζόμενη πίσω ανάρτηση
Αξιολόγηση
Ενεργητική ασφάλεια 9 Οδική συμπεριφορά 8 Κινητήρας-Κιβώτιο 9 Φρένα 9 Ποιότητα κατασκευής 9 Άνεση 7 Κατανάλωση 9 Εξοπλισμός-Τιμή 8 Σύνολο 8,5
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου