Δώστε προσοχή!
Η αλυσίδα είναι ένα σημαντικό αναλώσιμο της μοτοσικλέτας, που έχει τον ιδιαίτερα δύσκολο ρόλο, να μεταφέρει τη δύναμη του κινητήρα στον πίσω τροχό. Η θέση της πάνω στη μοτοσικλέτα (σε σημείο που έρχεται σε επαφή με σκόνη και νερό), αλλά και η συνεχής τριβή της, λόγω κίνησης, έχουν ως συνέπεια τη φθορά της.
Έτσι, θα πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα επιμελείς τόσο με τη συντήρησή της όσο και με την αντικατάστασή της όποτε αυτό κρίνεται απαραίτητο.
Πάντα μετά από 500 χιλιόμετρα πρέπει να ελέγχουμε και να ρυθμίζουμε ξανά την αλυσίδα. Επίσης, δεν πρέπει να ξεχνάμε τη σωστή λίπανσή της στα ίδια χιλιόμετρα ή μετά από κάθε πλύσιμο.
1. Όταν η αλυσίδα συμπληρώσει το χρόνο ζωής της, δηλαδή δεν έχουμε άλλο περιθώριο να την τεντώσουμε, ή καταστραφεί (συνήθως κάνει κόμπο) και έχει φτάσει το μπόσικό της να είναι πάνω από 3-4 εκατοστά, θα μοιάζει κάπως έτσι! Τότε έχει έρθει η ώρα της αλλαγής της. Το σωστό είναι να αλλάζονται μαζί και τα γρανάζια, γιατί σίγουρα θα έχουν υποστεί και αυτά φθορές.
2. Αφού αφαιρέσουμε τα απαραίτητα (πλαστικά - φέρινγκ) για να φτάσουμε στο καπάκι του εμπρός γραναζιού, βγάζουμε το πεντάλ των ταχυτήτων και το ξεβιδώνουμε ώστε να έχουμε πρόσβαση. Μέσα του συγκεντρώνεται πάντα βρωμιά, η οποία πρέπει να καθαριστεί για να γίνει σωστά η τοποθέτηση του νέου γραναζιού. Στις SS μοτοσικλέτες, συνήθως στο κάλυμμα στηρίζονται η ντίζα του συμπλέκτη.
3. Λύνουμε την ασφάλεια του γραναζιού (που είναι και εξάρτημα του αισθητήρα του σένσορα ταχύτητας). Για να το λύσουμε βάζουμε σχέση στο κιβώτιο.
4. Με το αερόκλειδο λύνουμε το παξιμάδι του γραναζιού.
5. Λύνουμε το παξιμάδι του πίσω τροχού (πάντα έχοντας σχέση στο κιβώτιο).
6. Σε ορισμένες περιπτώσεις χρειάζεται να λύσουμε και την κόντρα της δαγκάνας.
7. Λύνουμε τα παξιμάδια του πίσω γραναζιού (πάντα έχοντας σχέση στο κιβώτιο) και αφαιρούμε το πλακάκι του ρεγουλατόρου και τον άξονα. Με αυτόν τον τρόπο, μπορούμε να βγάλουμε τον τροχό.
8. Αφού τοποθετήσουμε το νέο γρανάζι, βάζουμε ελάχιστη ποσότητα κόλλας σπειρωμάτων και βιδώνουμε έως ότου πατήσουν τα παξιμάδια.
9. Τοποθετούμε το εμπρός γρανάζι.
10. Τοποθετούμε τον πίσω τροχό αφού πρώτα έχουμε γρασάρει τον άξονα και πατάμε το παξιμάδι για να μην μας γλιστρά προς τα πίσω ο τροχός. Στη συνέχεια περνάμε από πίσω προς τα εμπρός τη νέα αλυσίδα.
11. Παίρνουμε το σύνδεσμο και του φοράμε τα x-ring λαστιχάκια.
12. Με το ειδικό εργαλείο σφίγγουμε-ασφαλίζουμε (πριτσίνωμα) την αλυσίδα.
13. Βιδώνουμε το παξιμάδι του εμπρός γραναζιού με δυναμόκλειδο (στα 12 κιλά).
14. Αφού βάλουμε κόλλα σπειρωμάτων στην ασφάλεια, την βιδώνουμε.
15. Αφού ρυθμίσουμε την αλυσίδα με τους ρεγουλατόρους, σφίγγουμε το παξιμάδι του πίσω τροχού (στα 10 κιλά).
Έτσι, θα πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα επιμελείς τόσο με τη συντήρησή της όσο και με την αντικατάστασή της όποτε αυτό κρίνεται απαραίτητο.
Πάντα μετά από 500 χιλιόμετρα πρέπει να ελέγχουμε και να ρυθμίζουμε ξανά την αλυσίδα. Επίσης, δεν πρέπει να ξεχνάμε τη σωστή λίπανσή της στα ίδια χιλιόμετρα ή μετά από κάθε πλύσιμο.
1. Όταν η αλυσίδα συμπληρώσει το χρόνο ζωής της, δηλαδή δεν έχουμε άλλο περιθώριο να την τεντώσουμε, ή καταστραφεί (συνήθως κάνει κόμπο) και έχει φτάσει το μπόσικό της να είναι πάνω από 3-4 εκατοστά, θα μοιάζει κάπως έτσι! Τότε έχει έρθει η ώρα της αλλαγής της. Το σωστό είναι να αλλάζονται μαζί και τα γρανάζια, γιατί σίγουρα θα έχουν υποστεί και αυτά φθορές.
2. Αφού αφαιρέσουμε τα απαραίτητα (πλαστικά - φέρινγκ) για να φτάσουμε στο καπάκι του εμπρός γραναζιού, βγάζουμε το πεντάλ των ταχυτήτων και το ξεβιδώνουμε ώστε να έχουμε πρόσβαση. Μέσα του συγκεντρώνεται πάντα βρωμιά, η οποία πρέπει να καθαριστεί για να γίνει σωστά η τοποθέτηση του νέου γραναζιού. Στις SS μοτοσικλέτες, συνήθως στο κάλυμμα στηρίζονται η ντίζα του συμπλέκτη.
3. Λύνουμε την ασφάλεια του γραναζιού (που είναι και εξάρτημα του αισθητήρα του σένσορα ταχύτητας). Για να το λύσουμε βάζουμε σχέση στο κιβώτιο.
4. Με το αερόκλειδο λύνουμε το παξιμάδι του γραναζιού.
5. Λύνουμε το παξιμάδι του πίσω τροχού (πάντα έχοντας σχέση στο κιβώτιο).
6. Σε ορισμένες περιπτώσεις χρειάζεται να λύσουμε και την κόντρα της δαγκάνας.
7. Λύνουμε τα παξιμάδια του πίσω γραναζιού (πάντα έχοντας σχέση στο κιβώτιο) και αφαιρούμε το πλακάκι του ρεγουλατόρου και τον άξονα. Με αυτόν τον τρόπο, μπορούμε να βγάλουμε τον τροχό.
8. Αφού τοποθετήσουμε το νέο γρανάζι, βάζουμε ελάχιστη ποσότητα κόλλας σπειρωμάτων και βιδώνουμε έως ότου πατήσουν τα παξιμάδια.
9. Τοποθετούμε το εμπρός γρανάζι.
10. Τοποθετούμε τον πίσω τροχό αφού πρώτα έχουμε γρασάρει τον άξονα και πατάμε το παξιμάδι για να μην μας γλιστρά προς τα πίσω ο τροχός. Στη συνέχεια περνάμε από πίσω προς τα εμπρός τη νέα αλυσίδα.
11. Παίρνουμε το σύνδεσμο και του φοράμε τα x-ring λαστιχάκια.
12. Με το ειδικό εργαλείο σφίγγουμε-ασφαλίζουμε (πριτσίνωμα) την αλυσίδα.
13. Βιδώνουμε το παξιμάδι του εμπρός γραναζιού με δυναμόκλειδο (στα 12 κιλά).
14. Αφού βάλουμε κόλλα σπειρωμάτων στην ασφάλεια, την βιδώνουμε.
15. Αφού ρυθμίσουμε την αλυσίδα με τους ρεγουλατόρους, σφίγγουμε το παξιμάδι του πίσω τροχού (στα 10 κιλά).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου